خدمات پس از فروش لوازم خانگي شامل چه مواردي است؟

اين روزها نقش خدمات پس از فروش در كسب و كار به قدري حياتي و مهم شده كه مي تواند ميزان سود يا ضرر يك شركت را از قبل مشخص كند. ارائه خدمات پس از فروش به نوعي چالش برانگيز است چرا كه به دست آوردن رضايت تمامي مشترياني كه با شركت در ارتباط هستند، اصلا كار ساده‌اي نيست؛ با اين حال نبايد از آن غافل شد.

براي صنعت پيشران لوازم خانگي لازم است كه حتما برخي از خدمات پس از فروش به خوبي بررسي و طراحي شوند تا مشتريان در اين بازار رقابتي برندي را انتخاب كنند كه شايستگي بيشتري را دارد. در اين زمينه خدماتي مثل حمل و نقل محصولات، اختصاص تعميركاران متخصص براي تعمير محصولات، قابليت حمل و نقل محصول در صورت درخواست مشتري و ... از جمله مباحثي است كه در اين مطلب كوتاه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

خدمات پس از فروش در صنعت لوازم خانگي چه اهميتي دارد؟

در حوزه لوازم خانگي برندهاي خارجي و داخلي زيادي مثل ال جي، اسنوا، سامسونگ، بوش و ... فعاليت مي‌كنند كه هر كدام در توليد محصول يا محصولاتي خاص شهرت زيادي در ميان خريداران دارند. اين كسب و كارها در بازار ايران و حتي منطقه رقابت شديدي با هم دارند اما با تمركز بيشتر روي خدمات پس از فروش مي‌توانند يك مزيت رقابتي تازه ايجاد كرده و سهمشان از بازار را بيشتر كنند.

اين مزيت رقابتي به كسب و كار كمك مي‌كند به راحتي محصولاتش را به مشتريان بيشتري بفروشد و گروهي از طرفداران جديد براي برند خود بسازد. به عنوان مثال در اسنوا كه به عنوان پرچم‌دار لوازم خانگي ايران و خاورميانه شناخته مي‌شود، اين موضوع از اهميت بسيار بالايي برخوردار است كه نتيجه آن ورود محصولات اين گروه صنعتي ايراني به بازارهاي جهاني است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/22/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%a7/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.